راه‌کارهای ارتباط بین دفاتر - دانشنامه فارسی ویپ

راه‌کارهای ارتباط بین دفاتر

با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی در زمینهٔ ارتباطات و امکان برقراری تماس‌های تلفنی میان افراد و سازمان‌ها (ارتباط بین دفاتر) و با توجه به اینکه این امر جزو یکی از راه‌های ارتباطی سریع و مؤثر و جزئی جدایی‌ناپذیر در امر تجارت می‌باشد، مدیران همواره در پی یافتن روش‌هایی مقرون‌به‌صرفه در جهت پرداخت هزینه‌های بالای تماس‌ها می‌باشند و به‌نوعی دغدغه صاحبان کسب‌وکار و مدیران سازمان‌ها می‌باشد.

با پیشرفت تکنولوژی و عرضه راه‌کارهای نوین ارتباطی، خوشبختانه این نگرانی به میزانی زیادی رفع شده است. چراکه می‌توان با استفاده از فن‌آوری ویپ (VoIP) ارتباط بین دفاتر و مراکز و یا حتی محل سکونت را کاملاً رایگان (یا نزدیک به رایگان) برقرار نماید.

ساختار ارتباط تلفنی با استفاده از فن‌آوری ویپ به این صورت است که تماس‌های داخلی از طریق بستر شبکه به‌صورت IP و تحت پروتکل‌های رایج در شبکه برقرار می‌شود و از طریق نرم‌افزارهایی (به نام سافت‌فون) و یا تلفن‌های IP با مرکز تلفن ارتباط برقرار نموده و با توجه به مدیریت درخواست به خط شهری و یا خطوط داخلی متصل می‌شود. در این نوع ارتباط شما فقط هزینه استفاده از بستر شبکه که می‌تواند اینترنت، اینترانت و یا ارتباط مستقیم شبکه‌ای باشد را پرداخت می‌نمایید. به‌طور مثال اگر شما یک دفتر کاری در تهران و دفتری دیگری در شیراز داشته باشید، می‌توانید از طریق اینترنت و با استفاده از فن‌آوری ویپ با شماره‌گیری یک داخلی از تهران به داخلی موردنظر خود در شیراز متصل شوید و یا تماس بین‌شهری تا شیراز را با استفاده از ویپ به یک تماس داخل شهری در شیراز تبدیل نمایید.

نمونه‌هایی از کاربرد این فن‌آوری در نرم‌افزارهایی مثل وایبر (Viber) واسکایپ (Skype) می‌توان مشاهده نمود که تماس‌های صوتی تصویری را همگی توسط ویپ برقرار می‌نماید اما با محدودیت‌هایی که شرکت سازنده نرم‌افزار در نظر گرفته است این‌گونه تماس‌ها دچار افت کیفیت صدا شده و به استفاده از نرم‌افزار ارائه‌شده محدود می‌باشد.

گروه فارسی ویپ عرضه کننده و ارائه‌دهنده راه‌کاری مبتنی بر ویپ، با بهره‌گیری از دانش و تجربه چندساله متخصصین خود، آمادگی ارائه هرگونه راه‌کار مبتنی بر ویپ را دارد. از جمله این راه‌کارها که متناسب نیاز مشتریان قایل ارائه است، موارد زیر هستند. بدیهی است که علاوه بر موارد زیر، این گروه قادر به ارائه راه‌کار برای موارد دیگری و اختصاصی کردن راهکار نیز می‌باشد.

1. ارتباط IP به IP

این نوع ارتباط می‌تواند از طریق دو دستگاه تلفن تحت شبکه صورت گیرد. مبنای کار به این صورت است که هرکدام از دستگاه‌های تلفن یک IP ثابت (Static) را از طریق شرکت ارائه‌دهنده سرویس اینترنت دریافت کرده و روی دستگاه تنظیم می‌نمایند سپس ارتباط بین این دو نفر (دستگاه تلفن) از طریق اینترنت و یا هر بستر شبکه‌ای رایگان برقرار می‌شود.

 ارتباط IP به IP

2. انتقال خطوط مخابراتی شهری توسط VoIP Gateway

این نوع ارتباط زمانی به کار گرفته می‌شود که شما بخواهید از یک نقطه یا شهر، خطوط تلفن‌های شهری خود را به نقطه‌ای دیگر و یا شهری دیگر انتقال دهید به‌طور مثال خطوط دفتر شهر شیراز را بتوانید در تهران پاسخگو باشید.

 انتقال خطوط مخابراتی شهری توسط VoIP Gateway

3. ارتباط مرکز تلفن‌های IP PBX به یکدیگر

نوع دیگری از ارتباط به‌واسطه فن‌آوری ویپ به‌صورت اتصال مراکز تلفن IP PBX به یکدیگر می‌باشد که در این نوع ارتباط خطوط تلفن شهری در مبدأ به مرکز تلفن متصل شده و امکاناتی نظیر منشی تلفن هوشمند، ایجاد صف تماس، نظرسنجی، گزارش‌گیری، شنود و ضبط مکالمه را فراهم می‌سازد سپس می‌تواند تماس‌های ورودی از طریق بستر شبکه همانند اینترنت و یا اینترانت به نقطه مقصد (که در این سناریو مرکز تلفن می‌باشد) انتقال داده و در سمت گیرنده از امکانات آن استفاده نماید.

ارتباط مرکز تلفن‌های IP PBX به یکدیگر

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.