جدیدترین تکنولوژی های ویپ که در سال 2020 اتفاق خواهد افتاد - دانشنامه فارسی ویپ

جدیدترین تکنولوژی های ویپ که در سال 2020 اتفاق خواهد افتاد

تکنولوژی ویپ (Voice over IP) VoIP در سالهای اخیر به زیرساخت استاندارد برای سیستم های ارتباطی تجاری تبدیل شده است.

برخی از روند ها و اتفاق های مربوط به VOIP که کارشناسان حوزه IT در سال 2020 پیش بینی کرده اند شامل موارد ذیل می باشد:

1- Unified Communications as a Service (UCaaS)

خدمات صوتی با سایر کانال های ارتباطی دیجیتال از جمله پیام رسان ، کنفرانس ویدئویی و جلسات، خدمات فکس ، ویژگی های همکاری تیمی (مانند اشتراک صفحه یا Screen Sharing) و موارد دیگر ادغام می شوند.

2- هوش مصنوعی-Artificial Intelligence (AI)

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (ML) به قابلیت های یادگیری  بیشتر  منجر می شود. ویژگی های مبتنی بر مهارت های هوشمند به ایجاد دستیاران صوتی دیجیتال کمک می کنند که بتوانند تحلیل احساسات در زمان را واقعی تر انجام دهند.

3- تکنولوژی 5G

نسل پنجم ارتباطات همراه با کیفیت (QoS) برای VoIP در بسیاری از مناطق باعث ایجاد سرعت بالاتر داده ، تأخیر کمتر ، در دسترس بودن 100٪ شبکه ، افزایش ظرفیت دستگاه و پهنای باند بیشتر می شود.

4-Cloud Telephony

تحول دیجیتالی ارتباطات تجاری باعث می شود صدا با کیفیت HD در مقیاس بزرگتر و با مدیریت بهتر ایجاد شودبسیاری از شرکت ها که قبلا در سیستم PBX فعال بوده اند به سرویس های ابری روی آورده اند.

5- Increasing Mobility

این ویژگی باعث ایجاد شیوه ها و روش هایی به منظور استفاده از قابلیت های تلفن همراه می باشند که شامل به اشتراک گذاری محتوای پیشرفته ، پشتیبانی از جلسات مجازی و همکاری کلی تیم است. این قابلیت توسعه یافته با افزایش پذیرش UCaaS مرتبط است.

6- Security and Compliance

امنیت تکنولوژی VoIP به شرطی ادامه خواهد داشت که لزوم استفاده از فایروال ها، Virus&Spyware،نظارت بر نمایش محتوای وب ، فیلترهای اسپم و استفاده از شبکه های خصوصی مجازی (VPN) را تأکید نماید تا بتواند کمترین ریسک را برای سیستم‌های ویپ فراهم سازد.

7- Video Chat Services

کارشناسان پیش بینی می کنند که بازار چت تصویری PaaS در سال 2020 به 1.7 میلیارد دلار برسد. این اتفاق واقعا نباید کسی را غافلگیر کند زیرا نشان داده شده است که چت تصویری باعث افزایش ارتباط  بین 35% تا 75% می شود.

8- VoIP and WebRTC

فناوری WebRTC با افزودن سرویس های پخش فوری و همچنین پشتیبانی از فیلم بصورت زنده ، تجربه استفاده از VoIP را در سال 2020 بهبود می بخشد. همچنین امکان انتقال  فایل به صورت نظیر به نظیر را امکان پذیر می کند و امکاناتی همانند تماس مستقیم از مرورگرهای وب و کنفرانس وب را بصورت بسیار پیشرفته ای معرفی می نماید.

9. IOT(اینترنت اشیا)

پیش بینی می شود بیش از 7.6 میلیارد دستگاه در مشاغل مختلف به  IOT(اینترنت اشیا) متصل شوند .با استفاده از ابزارهای ارتباطی که در حدود 1021 زتابایت میباشد، شرکت های ویپی نقشی کلیدی در کمک به پیش برد صنعت IOT  در دفاتر کاری ایفا میکنند.

10- Blockchain

با ظهور بلاکچین به عنوان یک دفتر حساب کل غیر متمرکز پیش بینی می شود که قابلیت های Mobile Number Portable (MPN) ،Local Number Portability (LNP) و Do Not Call (DNC) در سال 2020 و یا حتی در آینده بیشتر برجسته و مشهود شوند.

منبع: https://ideacomnc.com/10-voip-trends-to-watch-in-2020-infographics

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.