راه‌کار ارتباطی مرکز تلفن هوشمند گفتاری نیوشا - دانشنامه فارسی ویپ

راه‌کار ارتباطی مرکز تلفن هوشمند گفتاری نیوشا

نیوشا چیست؟

نیوشا فارسی‌ویپ نخستین و تنها سامانه تلفن‌گویای هوشمند‌ گفتاری در زبان فارسی است که علاوه بر پشتیبانی از کلیه قابلیت‌های سیستم‌های تلفن‌گویای کلاسیک ( مبتنی بر Touch Tone )، قابلیت استفاده از فناوری پردازش گفتار هم به‌صورت VoIP هم به صورت PSTN داراست.

گروه فارسی ویپ با همکاری شرکت عصر گویش پرداز، استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی تشخیص گفتار (Speech Recognition)، متن خوان (Text-to-Speech) و تشخیص هویت از روی صدا (Speaker Recognition) را در راه‌کارهای خود قرار داده است.

این قابلیت‌های هوشمند با استفاده از محصولات نویسا‌ (صدا به متن)، آریانا (‌متن به گفتار)‌ و شناسا (تشخیص هویت‌ گوینده‌ از ‌روی ‌صدا) در سامانه تلفنی قرار می‌گیرد.

 

مزایای فناوری تشخیص گفتار

با استفاده از قابلیت تشخیص گفتار فارسی در نیوشا فارسی‌ویپ، تماس‌گیرنده می‌تواند درخواست خود را به سامانه تلفن‌گویا به صورت گفتاری بیان نماید و سامانه از روی صحبت وی، فعالیت موردنظر را تشخیص دهد.

به عنوان مثال می‌تواند اسم یک فرد را بیان کند و نیوشا بعد از تشخیص اسم، تماس گیرنده را به داخلی آن فرد وصل کند. به کمک تبدیل نوشتار به گفتار، نیوشا فارسی‌ویپ قادر است متون مختلف را به گفتار تبدیل نماید که منجر به انعطاف‌پذیری بسیار بالای سامانه تلفن‌گویا در تغییر دادن متون به جای صداهای از قبل ضبط شده و کاهش هزینه‌های تولید می‌شود.

سامانه نیوشا فارسی‌ویپ قادر به تشخیص هویت یا تایید هویت فرد تماس‌گیرنده از روی صدای وی می‌باشد. از این قابلیت می‌توان به عنوان یک روش برای شناسایی افراد تماس گیرنده به کمک رمز صوتی و برای بالا بردن امنیت بهره گرفت.

استفاده از این قابلیت‌های هوشمند مبتنی بر گفتار، علاوه بر آسان‌تر کردن ارتباط مشتری با سیستم‌های تلفنی، کاهش هزینه و کاهش زمان تماس، افزایش امنیت و ارائه بهتر سرویس‌ها را به دنبال دارد و با توجه به جدید و جذاب بودن تکنولوژی، باعث ایجاد رضایت و اثرگذاری زیاد بر تماس‌گیرنده می‌شود.

علاوه بر موارد فوق، نیوشا فارسی‌ویپ تمام ویژگی‌های مرکزتلفن‌های سنتی را داراست و علاوه برآن مزایای عمده دیگری دارد که از جمله آنها می‌توان ارتباط با مشترکین از طریق شبکه داخلی، استفاده از گوشی‌های تلفن نرم‌افزاری، ایجاد شماره‌های داخلی نامحدود، امکان ضبط مکالمات، برقراری ارتباط تصویری، انتقال خطوط و کاهش چشمگیر هزینه‌های برقراری ارتباط اشاره کرد. در این راستا یکی از تکنولوژی‌هایی که به منظور ایجاد ارتباط به عنوان زیر ساخت در بستر شبکه استفاده می‌شود مرکز تلفن مبتنی بر ویپ می‌باشد.

 

روش‌های پیاده‌سازی مراکز تلفنی ویپ

مراکز تلفنی ویپ به اغلب به دو شیوه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری پیاده‌سازی می‌شوند.

در روش نرم‌افزاری از کامپیوتر به عنوان سرور ویپ استفاده شده و نرم‌افزارهایی مانند استریسک (Asterisk)، الستیکس (Elastix)، فری‌سوئیچ (FreeSWITCH)، 3CX و … روی آن اجرا می‌شود. در روش سخت‌افزاری نیز شرکت‌های مختلفی سامانه‌های ویژه خود را ارائه می‌دهند همانند سیسکو (Cisco)، پاناسونیک یا مایتل (Mitel).

برای کاهش هزینه، شرکت‌های کوچک و متوسط از سخت‌افزارهای متناسب با حجم تماس پایین استفاده می‌نمایند. در این راستا فروشگاه فارسی‌ویپ مرکزتلفن‌های متنوعی را همچون PBX220، PBX210 ارائه می‌دهد. کارکرد این مرکز به نحوی است که تمامی ویژگی‌های یک سرور داخلی را دارا بوده و امکان برقراری تماس‌های تلفنی و تبدیل تلفن‌های شهری به داخلی را انجام می‌دهد.

از دیگر امکانات این فناوری، استفاده از SoftPhone ها می‌باشد که در عمل می‌توانند به عنوان یک تلفن مستقل با تمامی امکانات به صورت رایگان استفاده شوند. همچنین توسط ویژگی بی‌سیم این دستگاه می‌توان از گوشی‌های هوشمند همراه نیز به عنوان تلفن داخلی استفاده نمود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.